Viva la vida- platser att besöka

En härlig dag i skuggan och listan på platser som måste besökas har förlängts. Tänkte dela med mig av lite smultronställen att mysa på, ha picknick och bara njuta av livet. För det var vad vi gjorde idag. Mi vida en Barcelona.



Plaza España är ett helt fantastiskt torg som erbjuder allt vad kan önska. Så vackert. Troligtvis min favorit plats. Bilderna är tagna halv vägs upp för Muntjuic där olympia byn ligger. Från Pl. España tar du dig lätt upp med rulltrappor. Varje gång jag varit i Barcelona tidigare har jag åkt hit. Bara för att. Så vackert. Så mycket att se på!


Parken här ovan heter parc de Espanya och vi gick hit på ca 20 min från plaza España, paserandes marknader och annat kul. Annars är det tunnelbana/tåg till Barcelona Sants som gäller.



Barcelonas strand sträcker sig fler kilometer men min favorit är den närmast staden får man väl säga. Det ligger mitt emot hamnen på lite vad man skulle kunna kalla en pir. Det är otroligt enkelt att ta sig också, buss 17 går från Plaza Catalunya till stranden på 10 min!
 Gjorde en karta för att visa-



Bilden ovan är från min oas Urquinaona. I totally love it! Mitt i stortstaden, just intill Plaza Catalunya och med ett starbucks mitt emot kan du slå dig ner på en bänk, eller i gräset och bara njuta av skuggan och fläktningen som dessa gröna palmer bjuder på. Underbart. Satt där 1H idag, drack min kaffe och läste lite Español. Finns en tunnelbanestation som heter just Urquinaona men det är bara ca 200 m att gå från Catalunya.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0