Seis Dias

Det är väl underligt att man kan sitta och hoppas på moln. Det är precis vad jag gör. Ska kanske ha lite picknick with a friend och det är omöjligt att klara en dag i en park om solen är på topp. Därför hoppas jag på lite moln, så vi kan ha vår picknick. 

Igår däremot, då hoppades jag inte på molnen, men just de 2 h jag skulle glassa vid poolen, ja då kom de. När jag kort därefter bytt om och är redo att åka, ja då kom  den stekheta solen fram igen.

Åkte hursom till la Maquinista, Forever21 var till min besvikelse dyrare, betydligt dyrare. Inte nog med att Euron är dyrare än Dollarn, de hade lagt på lite ifrån dollarn också. Det är ju fortfarande billigt, men ska man till Usa snart är det klart man blir snål. Någon kasse kom jag hursom helst hem med. 2 klänningar, 2 skor, linne, shorts och en topp. Hittade ännu mer men fick försöka tänka Vad av detta kommer jag behöva här? Det är ju nämligen så varmt att jag inte kan använda långklänningar eller liknande. Däremot hittade jag min drömklänning. Sedan 10 år tillbaka har jag tjatat på mamma om att jag vill ha en sjömansklänning, jag har letat, letat och letat lite till. Nu hittade jag en, och den är vacker som tusan. Tack snälla forever för ni lyssnat på min böner!

Väl i La Maqu.. gick jag in på carrefour för att leta efter något annat än vitt bröd som smakar sockerkaka. Utbudet de hade var: Vitt Rostbröd, Vitt Rostbröd, Vitt Rostbröd, Vitt Rostbröd, Vitt Rostbröd, Vitt Rostbröd lite baugetter och sedan ännu mer Vitt Rostbröd. Helt otroligt! Barnen äter ju bara chokladflingor i sin choklad yoghurt, så när África frågade om hon skulle handla något frågade jag om någon müsli (i hopp om att få något uns av fiber) glatt kom hon hem och sa att hon köpt det åt mig och när jag är på väg att hälla upp det i tallriken så visar det sig att müsli här = START i sverige. Dessutom med chokladsmak och chokladbitar i. I slutet av nästa vecka behöver jag nog köpa en ny garderob, kommer med all säkerthet inte kunna ha min vanliga.


Här ser ni lite av bägge klänningarna jag köpte.

Det är här jag ligger med datorn varje morgon.

Kommentarer
Postat av: E

Jag åt wasa knäckebröd när jag ville ha fiber, det köpte jag i matbutiken på corte ingles... Naturel yogurth finns i de flesta matbutikerna. På Mercadonia hade dom ett fantastiskt butiksbakat rätt mörkt valnötsbröd. På Lidl har dom sånt jättegrovt tyskt bröd bröd. Vet inte vad dom heter men dom är fyrkantiga och vakumförpakdade. Annars får du äta en massa frukt eller köpa havregryn och göra gröt.

2011-06-18 @ 18:02:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0