Multitasking

Varje dag tvingas jag till att prata iallafall 3 språk. Ibland lite tyska på det också, men oftast 3 språk. Jag älskar språk. Utmaningen och faschinationen av vilka möjligheter som öppnat sig med hjälp av det.

Hursom, att blanda dessa 3 språk är svårt då jag inte får, när pojkarna hör prata spanska. Jag tycker det är fantastiskt vad föräldrarna gör för sina barn när dem tvingar de lära sig engelska vid så tidig ålder! Hursom helst, pojkarna får alltså inte veta om att jag förstår spanska, och det är lätt att man kläcker ur sig saker, speciellt när alla omkring hela tiden pratar spanska. Kanske är det all denna ansträngning som får mig så trött.

Jag sitter på balkongen, lika som alla andra morgonar och avnjuter min frukost. Dock är idag inte riktigt som alla andra dagar, idag är det tjocka mörka moln som täcker den sol som annars brukar blända mig. Så frågan är vad Maria ska hitta på idag?

Troligtvis blir det en Cortado con hielo (Då får du en cortado + ett glass med is, så du kan göra din egna is-cortado!) min körbortsbok och en tur till Urquinoana eller Parc d´ Espanya. We´ll see.

Tack vare Facebook har jag pratat med lite folk som bor här nere, dessutom tipsade Nicole (min älskade Nicole som jag saknar nå oerhört) om att hennes kompis bodde här nere, så vi ska nog mötas upp senare idag ooh eventuellt köra en utgång.


Denna bild är tagen (under vattnet!) med min nya kamera. Grym!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0