Miercoles

En lång dag i vad som skulle (enligt googles väder) vara en disig dag med risk för regn. Istället mätte termometern 35 grader i skuggan och solen var på topp. Vad firade Maria detta med? -Jo, hon satt inte hela förmiddagen och kollade på Twilight filmerna då jag inte sett dem tidigare.

Efter en seg morgon med brunch och annat gott tog jag tåget till Plaza Catalunya, köpte min kaffe, spillde ut halv över min vita tröja, åkte till stranden, solade i en timme. Tröttnade, åkte till La Maquniesta, köpte nya kläder att ha på mig (eftersom magen på min vita t-shirt inte längre var vit) spillde ner dem också i form av en chokladmilkshake, mötte upp sällskap, gick runt en stund, åt mängder med tapas, någon liter öl, åt lite glass och slutligen, när jag ska hem, har det hänt något på spåret så nästa tåg beräknades gå 2 h senare. Ja då säger Maria HEJ TAXI. Han tyckte så synd om mig, vet inte om det var mina lortiga kläder, hursom gav han mig rabatt, 5£. Tack snälla säger vi då.

Nu är jag iallafall hemma, salt och sand över hela kroppen. Smutsiga kläder och luktar illa. Duschen får trots detta vänta till i morgon då jag måste sova. Ska orka med 12 H med barn i morgon och som om inte det var nog ska jag ju orka dansa natten lång på stranden. I morgon är det ju San Joan (Aka San Maria, det firas för att hedra att Maria (jag) är i Barcelona).


Lite Läskig, lite cool!



Dagens I-lands problem:
För några dagar sedan fick jag utslag i hela ansiktet, vet inte om det är pga alla krämer man har på, solkräm, aftersun osv eller om det är Soleksem/värmeutslag. Hursom fick jag köra Spf 50 idag, det känns ju lite radikalt? So far so good dock. Tips?

Kommentarer
Postat av: Mama

Allergitablett? Mot utslag och ev klåda??



Läckra bilder lillskrutt!



Puss

2011-06-23 @ 11:23:13
URL: http://null

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0