La Familia

Då jag avråddes starkt att åka in till centrala Barcelona idag pga stora demonstartioner, åkte jag istället med familjen till en by strax söder om Barcelona med namn Sitges. Vädret var till en början helt okej, molnigt men vi kunde ändå bada. Detta utvecklades ganska snabbt till att bli förfärligt! Hade tjocktröja men ändå frös jag. Illa! Hursom, igår kväll "vaktade" jag barnen medan de sov, då A&N ville gå ut och äta. Här innebär det att gå ut runt 22. Så jag tillbringade kvällen med körtkortsboken och lite film, för att komma till poängen; de ville tacka mig för vad som egentligen bara är mitt jobb, så vi går till ett 5-stjärnigt hotell där de bjuder på en 3-rätters lunch, förrätt: crema del mar (havets soppa), varmrätt: Plata del mar (havets tallrik) inklusive bläckfisk, ostron, musslor, hummer, kräftor m.m! Efterrätt: Crema Catalan (Liknar creme brulé) till detta fick jag rosévin och mängder av tilltugg så som oliver, bläckfisk, pescaditos (friterade minifiskar, hela!) m.m.

Är det någon som reagerade på mening ovan? I hope so, iallafall de som känner mig. Maria äter inte fisk, inte oliver, inte något från havet, hon dricker inte rosé. Hela lunchen pressar jag i mig, verkligen kämpar medans jag gråter inombords. Kom igen.  En tugga till, you can do this! Med tanke på att jag fick in en hel gryta, bara till mig tänkte jag lite får jag lämna utan att verka otacksam då säger dem: perfekt, det kan du äta som lunch i morgon! Höhöhöhö. Så nu har jag en hel låda av mina värsta marddröm väntandes på mig till i morgon.

 
Var ju som sagt själv med pojkarna första gången igår, aldrig varit med om att barn så frivilligt går till sängs. Efter vi ätit sa jag 10 min Madagaskar, sen sovdags. De svarade glatt okej! Kollade på sina 10 minuter, borstade tänderna, la sig i varsitt rum och bad mig släcka lampan. 10 min senare sov de både utan ett ljud. Hur lyckas man? However, trodde jag skulle börja jobba "på riktigt" i morgon, men det visar sig att det blir först på torsdag! Och därefter är jag ledig fre, lördag och söndag! Då ska det firas San Joan Som är spansk midsommar.






Kommentarer
Postat av: C

Hahaha, fick mig ett gott skratt av stycket med all mat du blev bjuden på.. jobbigt läge! Jag litar på att du har lärt dig äta fin mat lagom tills du kommer hem då;)



Miss you dear!

2011-06-20 @ 22:29:03
URL: http://evacarina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0