La día pasado la día segundo

I morse när jag vaknade upp gjorde jag mig lite frukost och redan då vet man att man inte är i Sverige. Hursom, gjorde jag mig min spanska frukost och nu sitter jag i solen på balkongen och avnjuter den.

Skillnaden so far?

Jag är i ett land där man:
* Har 1 dl olivolja på mackan istället för smör
*Äter lunch klockan 16 och middag 22.
*Bär skoluniform som 4-åring
*Un cafe betyder en espresso
*Sover middag även som vuxen
*Pussar på folk när man hälsar på dem
*Har rulltrappor i parker och uppförsbackar
*Blandar 2 språk (spanska och katalanska)
*Äter chokladpudding till maten och kallar det Yoghurt
*Använder 5 dl olivolja till allt som lagas
* Jag blir nervös för vattnet luktar så mycket kloor att jag inbillar mig att det är tävling på gång.

Jag kommer med all säkerhet att fölänga denna lista, nu ska jag hursom helst klä på mig och åka till PLZ. Catalunya för lite nödvändigheter så som solkräm, flippflopps, spanskt kontantkort osv. Det  blir därefter, om vädret håller i sig, en dag på stranden!

Justja, lagade mina första tapas igår.


Ciao, M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0