En annorlunda Vardag

I morgon sätter den riktiga vardagen i Barcelona in. Mitt dags schema kommer att se ut som följer:

09- Barnen väcker mig - Frukost
10- Engelska övningar
11- Poolen
13- Lunch
14- Siesta
15- Kommer África hem (Med undantag för i morgon då hon kommer 17)

Dock tror jag väl att jag kan leva med dagar som dessa.. Höhö. Just idag känns det inte allt för jobbigt, men vi får se vad jag säger om 2-3 veckor. 




Dem förundrar sig mycket över mitt beteende. Över hur jag dricker kaffe när som helst på dygnet. Tar av mig skorna när jag kommer innanför dörren. Svarar i telefonen med mitt namn. Hur jag försökte få barnen att simma bröstsim när vi var i poolen (Sista simsättet de lär sig- along with fjäril!?) Framförallt förundras dem över mitt ständiga nöje av att sitta på balkongen. Men det är väl typiskt svenskt (eller?) att så fort man får chansen att vistas, äta eller bara sitta ner och ta det lugnt utomhus så tar man den. Även om det krävs en filt för att det ska behagas. Jag sitter gärna på vår gigantiska balkong och avnjuter en bok, mat eller slappande dygnet runt.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0