Den 3e måndagen

Dagarna blir ju aldrig riktigt som man tänkt sig. Vi höll schemat, någorlunda iallafall. Eller ja, vi började dagen med frukost och mellan 11-13 var vi i poolen. Check! Därmellan pratade vi ju massa engelska, så check på den med. När det var dags för mig att ställa mig i köket blev situationen helt plötsligt väldigt annorlunda.

Jag, Maria Lovisa Matgudinnan Lysén Kotti, stod och höll inne kräkningarna medans jag snittade upp iskalla HELA fiskar för att doppa i mjöl och sedan lägga ner i oljan. Nu och här får jag möta rädslor och okunskaper jag aldrig trott att jag ska behöva konfrontera. De 20 minutrarna var bland de värsta jag upplevt.

När det är dags att sova för pojkarna hinner jag inte ens sätta på datorn innan 4-åriga Luis kommer och säger Maria, I scarred. Givetvis följer man med till sängen, givetvis somnar man i sängen, givetvis sover man en timme längre än tänkt men givetsvis gör det inte så mycket.

När África kommit hem och jag druckit mitt eftermiddagskaffe på balkongen tog jag rumpan ur lägenheten och åkte till Sants. Med mig till parken fick jag några öl och en pizza för priset av 4,5£. Kaaa-ching! Gott var det. Saken blir inte bättre när de har vitchoklad doppade oreo för 0,5£ på lilla kiosken. Så nu är min kropp 3 öl, 1 Pizza och 1 kakpaket rikare, bra va? Känner mig som en riktig ungkarl.

Här är Vackra Barcelona Sants, Parc d'Espanyol Industrial:

 


Yes Papa, det är här ni ska bo. Övre bilden är tagen ca 50 M från hotellet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0