Colgate

Ni vet de där hemska dagarna när man bara vill strypa någon från det ögonblick man öppnar ögonen? Den dagen hade jag idag. Allting började med molnen i morse, jag klädde mig varmt, och när byggarbetarna visslade på mig ville jag skrika Colgate och visa upp ett vist finger. But I didn´t eftersom jag verkar att ha någon uns form av självkontroll. Hursom, efter ha virrat runt i Gothic i någon timme, gått vilse, och hittat rätt igen, kommer solen fram och på 20 min är det plötsligt 10 grader varmare i skuggan än när jag lämnat hemmet. Mobilen skulle tankas på och  när det är utfört informerar de mig att jag måste starta om mobilen. Sekunden jag stänger av den inser jag att jag inte minns min spanska pin-kod. Så utan telefon kan jag inte möta tjejen som jag skulle träffat. Irriterad men desperat att göra mig själv glad köper jag fruktsallad och en Crêpe med glass och nutella för att traska ner till stranden och avnjuta dessa.

Eftersom vädret var dåligt när jag lämnade huset hade jag inga badkläder eller handduk så jag fick sitta i mina varma kläder. Dock började jag bli på glada tankar efter att jag fått i mig smaskigheterna, så jag tar upp körkortsboken för att tillfredsställa mina duktighetsbehov. Då- när jag just börjat bli glad blåser 20 sidor ur boken ut över hela stranden, i vattnet och på folk (det var väldigt blåsigt, så 3 sek senare när jag ställt mig upp var alla sidor minst 20 m bort) så inte nog med att jag aldrig får lära mig de 20 sidorna, nu vet hela Barcelonas strand att jag inte har körkort. Skål!

Var på väg och skriva att jag varit duktig sen jag kom ner, att jag simmat en del, i skrivandes stund insåg jag att 20 längder i en 15-M pool knappast är en del och knappast är värt att nämna. Men, jag har badat mycket får jag ju säga iallafall.



Dags för fröken Maria att rycka upp sig, det är ju nämligen så att hon ikväll ska pröva på Nasty Monday på en klubb vid namnet Apolo. Jag har fått många tips och mycket positiv feedback angående den klubben. Så ska bli spännande att utforska on my own.

Hasta luego!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0