All ära till Amanda

Idag är ingen vanlig dag för idag är Amandas födelsedag, HurraHurraHurra!

I och med detta var min tanke att gör allt i Amandas ära, köpte mig nybakat bröd och morotskaka från Starbucks (hennes favorit) (och ja, givetsvis kaffe) Sedan tog jag mig ner till stranden för att avnjuta detta. Jag valde stranden längst ut på piren för det är så ofantligt vackert med hamnen på ena sidan och stranden på andra. Lite palmer därmellan bara. Hursom, jag sitter där på en bänk, tar kort för att skryta om hur vackert det är, och när jag tagit en slurp av mitt kaffe, börjat skriva ett Grattis-sms till Amanda om vad jag gör i hennes ära. Då kommer ett gäng gubbar, ja säkert personer och stretchar, mitt framför mig. Äckligt tänker ni nu, vänta tills ni får veta följande; DE VAR ALLA NAKNA! Så där stod dem, praktiskt taget i min mat och gjorde Yoga. 10 gubbar på 65+!

Generat och lite smått äcklad smög jag där ifrån in till mitt favorit center Sant Sabastia som ligger längst ut på piren. Detta för att spendera en dag vid Stranden/poolen i Amandas ära. Nu kan man tycka att jag borde ha bra karma efter allt jag gör i Amandas ära men icke nej. Det är nämligen så att det är lag på att man ska ha badmössor här, (tänk så mycket roligare skolsimningen hade varit om det var detsamma i Sverige) hursom helst tar jag på mig min Brasilien-badmössa vilket gör att en massa snygga killar (Aaaay-Caramba!) dras till mig för att prata portugese, men jag gör de snabbt besvikna. För att komma till poängen, det finns ingen lag på att man måste ha badkläder. Så plötsligt, när jag skjutit ifrån på rygg och kickat under vattnet i 10 m och är på väg att gå upp, så visar det sig att en tant på 60 år, hoppat i på min bana, vilket jag inte sett. Vad händer? Jag simmar rakt in i hennes gigantiska hängbröst som med all säkerhet sträcker sig ner till midjan!

Som nyhetsankare i Barcelona kan jag rapportera lite om gårdagen, vet inte hur mycket ni hört? Det var ju nämligen så att folk campat på plz cat för att protestera på regeringen. Igår hände som sådan, eller planen var iallafall att de skulle storma parc de citudellla med parlamentet som huvudestination. Helt ärligt tror jag de inte tog sig in i parken. Hursom tog jag mig aldrig ut igår. Kanske är de värmen som gör mig trött. Jag sover rekord mycket, minst 9 H/natt, vilket jag nästan aldrig gjort i hela mitt liv förut, men trots detta har jag aldrig upplevt det så jobbigt att ta sig upp på morgonen.

Norskorna ska jag möta upp ikväll istället. Nu ska de duschas och sedan ska jag få ännu en matlagningskurs.





1a Bilden var där jag åt frukost i Amandas ära innan Gubbarna gav mig trauma för livet..
2a&3e bilden är ifrån Beachklubben
4e är gången hem från tåget. Till höger är huset jag bor i och vänster är Barcas träningsarena.

Kommentarer
Postat av: mamma

hahahahhaaahhahaaahhahaha

åhhh kan inte sluta skratta!!



Mycket bättre med gamla snoppar och hängbröst än att du sitter på nån akut nånstans.. hahahhaa

Nu vet du vad Erika såg hela förra sommaren då hon jobbade i åldringsvården!! ;o)

2011-06-15 @ 20:02:54
URL: http://null

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0