Växlande molnigheter

Tog mig till La Maquinesta igår men då shoppingorken var på botten satte jag mig istället på Starbucks med min bok, en kaffe och en cheesecake. Mitt emot var det kö, lång kö (!) för att komma in på Hoolister. Varför? Jag vet inte, köa i 30 min för att i huvud taget komma in på en butik som liknar en Same-Same-But-Different butik av A&F.  Allt jag kom därifrån med var 4 böcker. 2 engelska övningsböcker åt barnen och två vackra skrivblock åt mig själv.

Igår blev det klart att jag till hösten läser Spanska på distans (Läs mer om det på STOCKHOLMBABY) Tillbaka till ämnet så ville jag iallafall köpa mig fina block, eftersom jag tyckte jag förtjänade det, and so I did. Skillnaden mellan att köpa det här och hemma är att ett fint block från Ordning & reda eller akademi bokhandeln går på iallafall upp mot 100 kr. Här fick jag två jag verkligen tycker om för 20! (Kr!)

Idag, Fredag, ska jag för första gången jobba 30h- i sträck. Det började då bra när pojkarna lät mig sova fram tills 11. Wihooo! Utvilad gjorde vi pannkaks frukost (de gillade svenska pannkakor!) följt av en timme vid poolen, kakpaus och ännu mer badande. Nu har de precis lagt sig och när det är dags för dem att vakna igen ska vi gå och köpa ingridienser för att ikväll baka chokladbollar. Middagen blir, efter mina önskningar (men jag skyller på barnen!) pizza! Föräldrarna kommer hem först lördag efter lunch. Detta blir en lååång dag må jag tro.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0