Turistande











Igår gick jag i fem siffrigt antal meter. Herregud vad jag virrade in mig på gator. Men trevligt var det. Me myself and I! Inte lika kul var det när jag satte mig på en uteservering och en tant börjar tala med mig och frågar om jag verkligen ska beställa vin när jag kollar frågande och oförstårligt på henne klappar hon sig på magen samtidigt som hon kollar på min mage och säger aren´t you...?

Så nej gamla tant, jag har inte en bulle i min ugn. Jag vände mig om och beställde in 5-tapas tillsammans med 2 glas vin och vad slutade notan på? 8.10 Euro, 10 euro med dricks! Me like!

Dagen har gått åt till att sova ut och bokläsande i Parcd´forum (nybyggd). När jag ställde mig upp trillade jag på rumpan igen, blodtrycksfall! Insåg att frukost + fruktsallad inte räckte för ett matrvrak som mig. Så jag gick till en gigantisk supermarcet och med mig därifrån fick jag 5 skirvor Serrano, 100 g Manchego, tropisk juice, ca 200 g nötter och efterrätt (här plockar man det i lösvikt) och vad slutade den notan på? 7,04 euro, ÄLSKA SPANIEN!

Ikväll ska jag ut och möta en svensk tjej som också jobbar som Aupair, ska bli super skoj att få prata lite Barn-snack och dela uppfostringsdilemman! Här börjar man runt 22.30! Wiho!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0