Rånad

Är fortfarande lite i chock från vad som hände i Oslo. Där?!

Hursom ska jag vara lite gnällig och egoistiskt, jag hade en underbar fredag med Barnen. Vi åkte turistbuss runt hela staden, underbart. Vädret var förfärligt, kallt och ruggigt men mysigt var det ändå. Efter 4 timmars turistande och glassätande gick jag och África och åt lunch på ett ställe nära hennes jobb, detta fick vi för 6£; Valfri pasta med valfri sås (Vapiano-style nästan), efterrätt, dricka samt kaffe. 

Gårkvällen blev att möta upp Jenny, handla mat och namnam, mysa i hennes mysiga lägenhet i Born-området. Vidare ut. Sådan kväll. 

I torsdags, fan, jag köpte nyligen en fin jacka för det är så kallt här. Går inte att gå barärmt så ja, en jacka blev det och när man kommer ner i 40 gradig tunnelbana så tar man av sig den, (inget konstigt?) då, innan jag ens fått av båda armarna är det någon som rycker den och sedan springer. Vafan?! Jag börjar springa efter men ger snabbt upp då det är 100-tals på perrongen och jag såg inte exakt personen. Kunde h*n inte tagit min väska? För att vara smart lägger jag alltid ur pengar ur min väska i shortsen (fast idag i jackan då jag hade klänning!) så förutom att förlora 50 Euro kontant så förlorade jag 30 Euro som min nya fina jacka kostade...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0