Ni må inte tro mig

Det är många som inte tror mig när jag säger att det är dåligt väder här, but it really is. I morse när jag vaknade hade jag tagit på mig en tjocktröja i sömnen och låg och huttrade. Utanför fönstret har regnet vräkt ner hela morgonen så jag och barnen sitter på balkongen med Colacao (Spaniens motsvarighet till; Oboy!). Att hänga vid poolen dagar som dess är ju kört, dock kanske jag drar ut dem i regnet bara för att de ska få röra sig, men det dåliga vädret börjar tappa sin charm.

Igår kväll åkte jag till universitetsområdet och tog mig själv en guidetur. Så läcker park, kändes som att jag vore i en djungel. Hur kom det sig att jag åkte dit? Jag hoppade på tramvian, läste 10 sidor i min bok och hoppade av vid första bästa park som skådades genom fönstret och det var så jag hamnade vid Universitet!

Fortsätter detta väder går det ju dåligt för mitt parkhängande, istället får det bli en tur till La Maquinesta, eller om jag inte orkar åka så långt kanske jag nöjer mig med Starbucks och min bok.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0