Några sista ord

Till en början vill jag tala om att Barcelona valt att fälla floder av tårar idag, troligtvis för att staden insett att jag återvänder till Sverige i morgon. Alltså; Översvämning i Barcelona just nu. (Snodde bilden från en vän på facebook)




Jag då? Huvudet är så fullt i tankar att jag säkerligen skulle kunna fixa översvämning i mitt rum. Det kändes ju faktiskt som igår nedräkning började på 81 dagar. Idag, 125 dagar senare, är jag inte ens medveten om vad som just paserat. Tiden har flygit förbi och jag har njutit så mycket att jag inte insett att allting varit verklighet. Svårt att förklara det jag känt. Till viss del, kanske ensamt eftersom jag inte kände någon då jag anlände i staden. Men, jag lärde mig njuta av denna ensamhet, söka mig utåt och lärt känna underbara nya människor. De flesta dagarna har den första tanken varit; vad vill jag göra idag?  

Tänkte sammanfatta denna sommar i några korta ord; mat, moln, regn, storm, badande, shopping, taxi, mat, glass, öl, vin, mat, festande, Jenny, människor från världen över, utebio, shopping, och lite mera mat.

Avslutningsvis vill jag utge fem stycken tack,
1. Tack kära syster E, utan dig hade inte min kärlek för staden väckts. 50% av tiden tänker jag på när vi gjorde det jag nu gjorde och när vi var där jag nu varit.
2. Tack min fina spanskafamilj, de har varit underbara och gjort allt för att jag ska känna mig som hemma.
3. Tack sötarara Jenny, har haft en otroligt fin sommar tillsammans med dig och längtar till vi får skapa lite nya minnen och äventyr. (Tacket är mest för du stått ut med min fantastiska humor)
4. Tack till Barcelona i sig, för att du aldrig gör mig besviken (förutom vädret) och för att du som stad är så otroligt grym. Kommer sakna dig och kan bara säga på återseende.
5. Slutligen vill jag tacka mig själv, ja ni läste rätt, jag försöker upprepa för mig själv hur grym jag är som gjort detta och som ska fortsätta ut i världen. Hur stolt jag borde vara som vågat utmana mig själv och som faktiskt funnit lite ro (även om just idag är lite kaos)

Kommer forsätta skriva om vad som komma skall på STOCKHOLMBABY.

På återseende.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0