If you are happy and you know it

Dagen började tidigare idag  än andra dagar. Barnen tyckte det skulle vara roligt att väcka mig genom att kittla mig under fötterna, förstår ni paniken att vakna av det? Lite frukost senare gick vi till en närliggande park där barnen fick måla vad de såg omkring sig. 10 teckningar och mycket svett senare gick vi till poolen. Svalkade oss, badade och njöt av vädret som blivit aningen bättre.

Idag gick ätandet betydligt bättre! Nu i skrivande stund snarkar de så sött i varsin säng, ska se till att plocka undan lite innan de är väckningsdags för då är det tid för engelska lektion fram tills deras barnvakt kommer vid 16.

Då, när dess spanska barnvakt kommer ska jag in till el centro en sväng, min plan är att sätta mig på en gräsplätt, dricka caffe (och ja, troligtvis en cheesecake) och läsa min nya bok som jag igår införskaffade.

Dagens stora nyhet är att pappa idag anländer i Barcelona, eller snarare ikväll. Dock kommer jag inte hinna träffa dem då jag just fått veta att jag ska jobba ifrån 21 ikväll. Men har ju helgen!:) 

Igår meddelade familjen två saker:
* Detta visar sig, so far, vara den sämsta sommaren på 10 år.
* Vi förbrukar ca 2,5 L Olivolja I VECKAN (det är riktigt lyxig sådan också) Skulle man göra det hemma skulle ju 1 månads matbudget bara gå åt till 1 veckas olivolje förbrukning!


Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men jag är glad att jag gjorde det :). Prenumererar nu på din blogg på BlogLovin'!

2011-07-19 @ 20:28:53
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0