"I proabably shouldn´t tell you this.."

När barnen sov sin siesta och África kom hem från jobbet åt vi chips, panacotta och drack kaffe. Behöver ha riktiga samtal med vuxna människor efter 5 dagar med 5-åringar som sällskap. Medans vi sitter och prata säger hon I proabably shouldn´t tell you this... Jag får en klump i magen och tänker - Vad har jag nu gjort? Hon fortsätter the sales started today, 50-60% hon everything. Jag repeterar 50-60% på allt!

D
et roliga med allt detta var kanske att jag då insåg att de ser mig som värsta shoppingtjejen. Vilket jag ifrågasätter i vanliga fall.  Hatar att gå på stan i Stockholm, i kupolen eller liknande. Jobbigt, varmt, jag vill sitta! Men, så fort jag kommer utomlands, affärer som inte finns hemma osv, då får jag nytändning. Gissar på att ca 95% av min garderob är inhandlad i utlandet. Resterande är från Gant´s Specialreor som för det mesta bara består av provkollektioner = finns inte i vanliga butiker. Kanske är det min strävan efter att leka speciell?

Barnen väcker mig runt 09 varje morgon, ganska skönt. Får nog mig iallafall 8 h per natt. Min kropp börjar säga emot denna HCHF (High Carb High Fat) som jag just nu går på. Inte bara i form av att kläderna sitter lite tightare och magen ständigt tror att den är i 6e-månaden utan jag börjar få lite små kramper här och var. Blodtrycksfall sådär så jag inte kan röra mig och extremt dålig hy. Kanske dags att skärpa mig? Tänkte ge exempel på hur min dag sett ut,

Frukost: Yoghurt med Chocopops, en rostmacka med olja, skinka och tomat samt ett glas exotisk Juice
Lunch: Spenat-tomat sallad med ost och olja. Pasta N´cheese, kyckling och Rattatoulie. Efterrätt: Vattenmelon och Chokladpinnar. (lite liknande dem vi brukade äta när vi var små, krispiga pinnar man doppar i nutella)
Mellanmål: Chips & Pannacotta

Jag tror att fredagskvällen erbjuder mig, well, först och främst en dusch, därefter en promenad längs stranden avslutat med något att dricka på en uteservering somewhere.



Dagens budskap:
Disfruta la vida - Njut av livet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0