Passion eller beroende?

Cirka 17.45 lämnade jag hemmet för att bege mig ut på stan och köpa lite små nödvändigheter på H&M. Det sista jag sa innan jag gick var snälla Erika följ med annars kommer jag köpa skor. Men hon tackade vänligt men bestämt nej och uppmanade mig att inte köpa några skor... Cirka 19.30 Kommer jag hem med en fin papperspåse och för er som vet har H&M inga papperspåsar och de har definitvt inga påsar som de står Topshop på... Låt mig förklara. Synen av folket som trängdes inne på H&M gav mig magsår men in gick jag och en besvikelse jag upptäckte var att förutom allt folk som betedde sig som galningar så fanns också min alldeles lagom nyköpta jacka på 50%rea. Hade sparat pengar om jag bara väntat 2 dagar. Så när H&M sugit musten ur mig totalt och jag inte riktigt visste vart jag skulle gå, för något annat H&M skulle jag då inte orka ta mig till bestämde jag mig för att passera topshop för kanske att de också fått in lite rea. Väl inne på topshop hamnade jag givetvis framför skoavdelningen och det är svårt att vara på en sån och inte prova skor, trots att man provat de triljontals gånger efter några sekunders beslutande bestämde jag mig för att ändå köpa ett par och om de inte är lika perfekta som jag tror så kan jag ju alltid lämna tillbaka de, inte sant? På tåget hem kom det ifatt mig att jag köpt den sak som jag absolut inte åkte in för att köpa. Det bara blev liksom.

Så nu vart går skillnaden mellan en passion och ett beroende? För när jag har tänkt efter så har jag redan en gaanska välfylld samling utav skor som gör en några centimeter längre.

Hade faktiskt velat ha de nya skorna ikväll men ska kanske fundera över natten. Vi ska nu på klassfest och jag ska få se Erika stå på en scen och dansa. Muy coool.


/H.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0