ja, jag byggde "klagomuren"

Stryk mitt föregående inlägg om "ut med det gamla och in med det nya". Verkar nämligen som att jag är fast med det gamla på obestämd tid. Var hos frisören idag, visade glatt upp mina fina och välutvalda bilder på den perfekta hårfärgen. Men att få den hårfärgen skulle tydligen ta en evighet för mitt hår skulle högst troligt rasera om jag gjorde allt på en och samma gång så då nöjde jag mig med att dela upp det på flera tillfällen.. Frisören var väldigt babblig och väldigt beskrivande och väldigt obegriplig. Ingen av oss pratade den andres språk så när Erika lämnat mig återstod alltså bara jag och frisören. Efter vad som kändes som en evighet hade han lagt i en massa massa slingor, låtit mig sitta med en inpackning under värmelampor, många tantliknande lockar och en kort, hård och djup beskrivning från en av de engelsktalande frissorna  fick jag lydigt betala för absolut ingenting. Det visar sig att mitt hår är för skadat för att kunna ta upp färg. Det syns liiite uppe i utväxten men ingenting i topparna. Jag betalade 54euro för absolut luft... Varför vill någon straffa mig på detta vis genom att ge mig det mest fruktansvärda hår en människa någonsin skulle kunna förtjäna? Har jag gjort något så illa att det är vad jag får? Nej inte är världen rättvis.


Outletten var också till en relativ besvikelse. Vi kom, vi åt, vi åkte. Pretty much.

Middag blev det på ett indonesiskt ställe och ännu en besviken tanke kom då. Varför, varför, varför envisas de med att servera räkor och liknande med huvud och tillbehör? Por Que? De har ju ändå redan brytit loss huvudet från övriga kroppen så varför då lägga dit de igen?! Det går inte ihop för mig. För godare ser det ju inte ut.. Hungerdödande kan jag däremot gå med på.


Hur som helst. Mitt sår på läppen som ännu inte gått bort helt började precis blöda så jag får väl sysselsätta mig med lite sårinspektioner osv.


/H.

Kommentarer
Postat av: F

vilken färg färgade du? Men håret är ändå din vanliga bruna? Hih, det är så kul att du är så positiv hanna, det är gulligt det. Du är söt, jag är hemma, du är borta och vart är vi? Nejmen vi ses ju snart juuuh!

2008-03-26 @ 07:25:32
URL: http://frenemies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0