Erika goes baywatch??

Efter påsk börjar praktiken, det som jag är här för att göra. Det känns kul, spännande och nervöst.
Idag blev det fastställt att jag ska praktisera på Röda korset. Jag är nöjd med den platsen, dels känns det som en fortsättning på det som jag gjort tidigare på gymnasiet där vi samarbetade mycket med röda korset, och dels eftersom det nog är i hjälporganisationssektorn jag vill jobb den dagen jag tar tag i mitt liv och då känns det bra att ha lite koll på gräsrotsnivå, även om  det inte är samma sak i BCN som det är i Asien, Afrika eller Sydamerika.
Har vetat rätt länge att det förmodligen skulle bli röda korset för mig, men idag fick jag det bekräftat... Tidigare har jag trott att jag ska hålla på med så kallat socialt bistånd och följa gamlingar till sjukhuset, hjälpa barn, och göra andra röda korsiga saker. Efter att dom läst mitt CV så verkar det som att dom vill ge mig en grundlig förstahjälpen utbildning och sedan ska jag typ leka baywatch och patrullera Barcelonas stränder. Jag vet inte riktigt vad jag vill göra och vad som ger framtidskunskaper...
Hjälp mig! Vad tycker ni?


//E

Kommentarer
Postat av: Mor

En grundlig förstahjälpenutbildning låter väl skitbra! (jo visst tänker jag som syrra men ändå)det kommer du ha nytta av hela livet i alla sammanhang var du än befinner dig! Antar att man
träffar all sorts människor i alla sociala skikt när man går på stranden. nog kan du få nytta av den praktiken! Det tror jag. Kram mor

2008-03-04 @ 19:24:09
Postat av: Anonym

du har bott i brasilien va, erika? later jattespannande! vart bodde du, har var livet dar osv? vore kul om du kunde beratta i ett inlagg. kram!

2008-03-05 @ 15:31:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0