A house doesn't make a home

Så okej. Ja jag hade fel, kanske att man faktiskt vill och får skriva lite innan man lämnar Leksand bakom sig.

Jag tänkte att jag skulle förklara en gång för alla vad jag ska göra i Barcelona och varför jag hoppade av skolan.

Jag hoppade av skolan för att jag saknade både motivation, intresse och ork för att ens kunna göra hälften så bra ifrån mig från det jag skulle kunnat göra. Jag tror ekonomi var helt fel inriktning för mig då jag hatar matte och saknar intresse för budgetkalkyler, bokföring och allt vad ekonomi nu innebär.. Sen så ser jag det som en omöjlighet att lära sig något genom att bara sitta och lyssna. Näe, en inriktning med lite mera kreativitet och praktiskt arbete hade nog passat mig bättre...

och nu är det alltså bestämt att jag den 14/2 "flyttar" till Barcelona för att förhoppningsvis komma hem i Juni med ett klarare huvud av vad jag vill och med lite mera ork i kroppen... Vad jag ska göra där vet jag inte riktigt, göra sånt som jag känner för, utan massa krav, regler och måsten. Jag vet att de flesta vill att jag ska jobba där nere och ja jag kommer söka jobb men jag vill inte jobba. Jag vill ta lite ledigt och få bort all stress.. Jag vill helt enkelt åka dit för att göra något nytt och träffa nya människor - som erika säger. Åka till en ny stad, men nya miljöer - ett ställe där allting är nytt, nytt, nytt :)

och till sist.. Jag vet att många tror att jag förstört mitt liv nu när jag hoppat av skolan men jag tror att det nog var bland det bästa jag hade kunnat göra för min egna skull. Jag känner mig själv tillräckligt väl för att veta att jag inom ett år eller två kommer stå med mina slutbetyg för att sedan börja livet som student. Så gott folk - det finns ingenting att oroa sig över.

// H

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Hanna jag tycker du gör helt rätt.. det är inte många som skulle våga göra en sån grej och om man känner som du så tycker jag verkligen att man ska ta en paus.. va fan ska man gå kvar och lida i två år tills man tar studenten? då tröttnar man ju bara på livet.. njut av det istället
jag kommer och hälsar på er på påsklovet
Kram

2008-01-22 @ 18:34:07
Postat av: lillan

Hanna jag förstår dig, men kom inte och säg att du ska komma bort från all stress! Den enda stress du möjligtvis får glimten av är när andra sliter häcken av sig, du ligger ju bara hemma dagarna in och ut! Prova mitt liv i en vecka och du får smaka på stress.

2008-01-24 @ 16:26:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0