Closer

Erika kom hem efter 19tiden och då hade jag faktiskt hunnit ut och fått lite luft. Jag var på en fruktaffär för att köpa lite frukt, självfallet . Det var nog den dyraste frukt jag någonsin handlat eller så känns det bara dyrt? Jag köpte 1ananas, 1kg jordgubbar och 2apelsiner. De bestal mig på 7.88euro! Visst i Sverige kan det kanske kosta så pass mycket - men nu är vi ju ändå i ett land vid medelhavet. Borde ändå inte frukt vara billigt här? Borde inte spaniens egna apelsiner kosta 1krona per st eller liknande.. Jag tror bestämt att något fuffens pågår här.

När erika kom hem gick vi och fikade på det lilla caféet vi har här nedanför. Där är det också något fuffens på gång. Jag menar - vad är tanken bakom en liten cola flaska på 20cl. Faktiskt. 33cl är redan tillräckligt lite. 20cl kan inte ens fylla glaset som man får till.. Detta stör mig väldigt då jag oftast brukar dricka minst 2 33cl drickor när jag fikar och nu.. ja.

Till middag grillade vi grönsaker i ugnen och till efterätt blev det fruktsallad och spraygrädde. Den är riktigt god här nere vill jag lova.

Imorgon blir det nog en "liten utgång" då Evelyn fyller 21! Men den stora får vänta tills på Lördag!

Nu har Erika och till och med Diana gått och lagt sig. Så jag ska försöka jag också.

deu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0