opk lågstadieutflykt

Idag var vi på skolutflykt i riktigt lågstadieanda, matsäck, 25 vilsna elever, bråkiga ungar som kastar grus (jag å max). Utflyktsmålet var dock inte så himmlans lågstadieaktigt, var nämligen på besök på Codorniú.
Spaniens största(?) cavatillverkare. Höjdpunkten i visningen var så klart provsmakningen, och att åka tåg i tunnlarna. Med 100 miljoner cavaflaskor som står och gottar till sig så blir det ganska många och långa tunnlar. Förstår ni vad full man skulle kunna bli där? Och vilka fester man skulle kunna ha?


Nej, nu ska jag sova, en annan ska ju opp och slita på stranden imorgon.

//E

pappa fanns det här med som en plats i boken? känns ju lite kulturellt och vuxet sådär?

Kommentarer
Postat av: pappa

jag måste tyvärr meddela att Codorniu inte finns med i boken, men i familjen Kottis reviderade utgåva med fokus på shopping och annat kul finns resmålet naturligtvis med

2008-04-26 @ 21:04:04
Postat av: lillan

gumman, försök att fixa en booook åt mig;) du vet en såån bok.

2008-04-27 @ 17:43:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0