Inte så mycket Pamela trots allt?

Idag var jag, hör och häpna,  ERIKA CHRISTINA LYSEN KOTTI ute och sprang, eller intervalltränade ska man nog mer kalla det men det är alltid en början. Vet ni vad det ungefära konditionskravet på en livräddare på stranden är? Jo, man ska klara av att simma 200 m rakt ut från strandkanten och på hemvägen transportera en typ medvetslös person, inkl  vågor och undervattensströmar, inklusive kallsupar. Med min dagsform skulle jag drukna efter ungefär 50 m = ett total misslyckat livräddningssförsök. Känner att jag måste ligga i en hel del nu med träningen, om inte för min egen skull, så för jobbet för att klara kursen och för att inte behöva ha en olycka på mitt samvete. 
Jag vet dock inte om det här verkligen  är ett jobb för mig. Jag är  totalt livrädd för minsta lilla situation där någon annans hälsa eller än värre, liv ligger under mitt ansvar. Menmen vi får väl se hur det går. På lördag har jag mitt första arbetspass på stranden, till dess måste jag fixa solglasögon och SOLKRÄM.

pusshej
//E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0