hemlös i dansdimman

Igår när jag skrivit klart föregående inlägg och gick för att byta om till partystassen knakade Lady Di på min dörr. "Erika, jag pratade precis med mamma, hon har sagt upp lägenheten nu, vi måste vara ute den sista april". SHITFANIHELVETESJÄVLASKIT vad gör jag nu? Har inte en chans att leta lägenhet på vardagarna, i vilket fall som helst inte en chans att besöka dem med tanken på att tiden för lägenhetsbesök brukar ligga runt 20-22 (just då jag har kurs). Nu kommer det visst flyttgubbar hit för att börja ta möbler. Jaja i värsta fall får jag väl sova på gatan.
Efter detta fantastiska besked så tappade jag allt partymood, energin rann ur mig och jag satte mig framför loquo.com för att börja den fantastiska jakten på ett nytt rum.

Efter ett tag insåg jag att inget kommer att lösas kl ett på kvällen så jag gick tillbaka på mitt rum drog på mig partyutstyrseln, intalade mig själv att jag var supermegapartysugen, träffade upp Evelyn, Max och lite annat folk och sen drog vi till Razzmataz. Jag dansade inne i dimman på the loft(dansgolv på razz med Djmusik, alltså inte Luckydjmusik utan "untzuntzuntzmusik") tills kl fem imorse, utan en droppe alkohol (detta är dock en sanning med modifikation, smakade på lite öl och lambrusca och sen insåg jag att alkoholen skulle hämma mig.)
Med risk för att låta supernördig skulle jag vilja säga att "The loft" är ett av det TYNGSTA dansgolv jag någonsin varit på, kanske till och med ett av europas tyngsta dansgolv. När man kommer in på dansgolv som spelar annan musik efter att ha varit inne på the Loft känns det skitmesigt i jämförelse.

En sak man inser när man går ut nykter är vilken jävla köttmarknad nattklubbar är, så nästa gång jag går ut kommer jag dricka lite extra bara för att förtränga det.

Nej nu ska jag ut och gå i solen, måste ju göra något vettigt med dagen när man har sovit bort mer än halva (vaknade 14.10)

//E


Kommentarer
Postat av: Anonym

fortsätter inte hannna att blogga mer, nu när hon bor i sverige? :(

2008-04-19 @ 20:20:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0