en trägård, en vovve och en farmor.

Boendefrågan är löst i allafall tillsvidare. Jag har flyttat hem till en liten söt liten tant som Maria och Gala tydligen har bott hos under en liten tid. Här finns det en hund och en trädgård med fruktträd, hon bor nämligen inte i lägenhet utan i ett litet hus. Huset ligger ungefär fem minuter från vår gammla lägenhet, så området känner jag till. (Hanna, på baksidan av huset ligger parken som du gungade i). Mitt rum är ljust, fräscht och luftigt. Det känns ungefär som att flytta hem till sin lilla farmor eller något. Hennes son bor också här men honom har jag inte sett till än så länge. Visst det kanske inte är världens partymood här hemma men det kan vara skönt att slippa fundera över frågor som nedrasade köksvägar och trasiga fönster när man kommer hem kl. 22.


Igår mitt i all flyttstressen så råkade jag tvätta sönder mitt tremånaders metrokort, byebye 108 euro, precis vad jag behövde.

//E

Kommentarer
Postat av: pappa

hej, det låter ju grejt, förutom metrokortet då.
För att citera den stora filosofen, Roland Järverup.
"Efter regn kommer solsken".
Kram pappa (som tillbringat året vackraste dag i lugnets simhall, men det var det värt)

2008-04-20 @ 20:51:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0