3-in-1

Okej känner att jag måste förklara alla kurser jag håller på med hit och dit.
För det första går jag ju kursen "spanska i praktiken" på skolan Is Barcelona(visingsö).
Först har vi läst åtta veckors intensivkurs i spanska, och i slutet av Mars började vi praktisera på diverse företag och jag är alltså på rödakorset (creu roja)
På RK så prakiserar jag på avdelningen "Socorros" finns inget bra ord på svenska för socorros men det är dom som sköter om övervakning av stränderna och kust med badvakter och båtar. på socorros finns även "sjukvårdarna", ambulans och de som hjälper till i katastrofsituationer (här om veckan smällde en bomb av i en bygnad och då var några av killarna från min avdelning där).
Så småningom, när det blir varmt i vattnet och högsäsong är det menningen att jag ska jobba 2 dagar på kontoret, 2 dagar på stranden. För att få jobba på stranden så behöver jag ha koll på lite grejer och det är där alla kurser som tjatar om hit och dit kommer in.
Den första kursen avslutades alltså igår, den heter auxilos sanitario imediata  som betyder ungefär  akut-sjukhjälp(livräddare) och innebar bland annat att vi skulle kunna utföra hjärt och lungräddnig, lindra shock, förhindra blödning, veta vad olika symptom tyder på, och veta hur man ska agera i en rad olika situationer + en massamassamassa teori.
Den kursen jag började idag är för att bli badvakt/livräddare på stranden och vid pool och är en form av yrkesutbildning. Det var för den här kursen jag gjorde fysiktprov förra veckan. Den här kursen och det här yrket kräver verkligen att man ska vara i fysiskform  vilket gör mig riktigt riktigt orolig.

Så just nu I kursen för "spanska i praktiken" har jag läxor från skolan, mina arbetsuppgifter på jobbet och en krävande kurs både psykiskt och fysiskt. But hey jag klagar inte (bara liiiiite)

//E

Kommentarer
Postat av: Sandra - mamma sen 15

Jobbigt med spanska!

2008-04-18 @ 00:31:33
URL: http://fryc.blogg.se
Postat av: Moer

Du fixar det tjejen!
Nemas problemas.... :-)

2008-04-18 @ 10:39:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0